Wednesday 19 September 2012

MAJLIS PENUTUPAN BULAN KEMERDEKAAN, JAMUAN RAYA & HARI KANAK-KANAK

Majlis 3 dalam 1 ini telah diadakan pada 19 September 2012 bertempat di Dewan Seri Temenggong, Sekolah Kebangsaan Temenggong Abdul Rahman 2.

Majlis penutupan bulan kemerdekaan kali ke-55 peringkat sekolah telah disempurnkan oleh Pn Norpisah Bt Ibrahim, Guru Besar STAR 2. Majlis penyampaian hadiah kepada semua pemenang bagi pelbagai aktiviti telah diadakan. Diharapkan melalui pelbagai program dan pertandingan yang dijalankan sepanjan bulan kemerdekaan ini dapat menyuntik semangat patriotik yang lebih mendalam lagi dikalangan warga STAR 2.

Majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri peringkat sekolah telah diadakan bermula 9.00 pagi hingga 11.00 pagi. Semua warga STAR 2 bersama-sama meraikannya dalam suasana yang meriah. Majlis dimulakan dengan potong kek dan diikuti jamuan raya di kelas masing - masing. Seterusnya majlis diserikan lagi dengan persembahan dari murid-murid STAR 2.
Sambutan Hari Kanak-Kanak peringkat sekolah telah diadakan pada hari yang sama. Objektif Hari Kanak-Kanak diadakan antaranya adalah sebagai satu acara penghormatan dan pengiktirafan oleh pihak sekolah dan masyarakat kepada generasi kanak-kanak. Selain itu dapat memberi kesedaran kepada masyarakat akan peranan dan tanggungjawab untuk memelihara hak serta masa depan kanak-kanak di Malaysia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...